ALO 174
ALO 177
Görme Engelliler
TR
  • EN

T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
SİİRT İL TARIM VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ
  • Anasayfa
  • KURUMSAL
    • MİSYONUMUZ-VİZYONUMUZ
    • KALİTE POLİTİKAMIZ
    • ETİK DAVRANIŞ KURALLARI
  • YÖNETİM KADROSU
    • İL MÜDÜRÜ
    • İL MÜDÜR YARDIMCILARI
  • ŞUBE MÜDÜRLÜKLERİ
    • TARIMSAL ALTYAPI VE ARAZİ DEĞERLENDİRME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • BİTKİSEL ÜRETİM VE SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • HAYVAN SAĞLIĞI, YETİŞTİRİCİLİĞİ VE SU ÜRÜNLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • GIDA VE YEM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • KIRSAL KALKINMA VE ÖRGÜTLENME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • KOORDİNASYON VE TARIMSAL VERİLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • İDARİ MALİ İŞLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
    • ÇAYIR,MERA VE YEM BİTKİLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
  • İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ
    • TİLLO TARIM VE ORMAN İLÇE MÜDÜRLÜĞÜ
    • KURTALAN TARIM VE ORMAN İLÇE MÜDÜRLÜĞÜ
    • BAYKAN TARIM VE ORMAN İLÇE MÜDÜRLÜĞÜ
    • ERUH TARIM VE ORMAN İLÇE MÜDÜRLÜĞÜ
    • ŞİRVAN TARIM VE ORMAN İLÇE MÜDÜRLÜĞÜ
    • PERVARİ TARIM VE ORMAN İLÇE MÜDÜRLÜĞÜ
  • FISTIKÇILIK BİRİMİ
    • BİRİMİMİZ
    • SİİRT FISTIĞI ÜRETİM VERİLERİ
    • SİİRT FISTIĞI YETİŞTİRİCİLİĞİ EL KİTABI
    • SİİRT FISTIĞI YETİŞTİRİCİLİĞİNDE TARIM TAKVİMİ
    • SİİRT FISTIĞI YETİŞTİRİCİLİĞİ
      • SİİRT FISTIĞINDA AŞILAMA
      • SİİRT FISTIĞINDA BUDAMA
      • SİİRTFISTIĞINDA GÜBRELEME
      • SİİRT FISTIĞINDA İLAÇLAMADA DKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
      • SİİRT FISTIĞI YETİŞTİRİCİLİĞİNDE BAHÇE TESİSİ
    • SİİRT FISTIĞI HASTALIK VE ZARARLILARI
    • LİFLET VE BROŞÜRLER
  • TARIMSAL SİVİL TOPLUM KURULUŞLARIMIZ
    • SİİRT ZİRAAT ODASI BAŞKANLIĞI
    • SİİRT ZİRAAT MÜHENDİSLERİ ODASI BAŞKANLIĞI
    • SİİRT FISTIK ÜRETİCİLERİ BİRLİĞİ BAŞKANLIĞI
    • SİİRT ARI YETİŞTİRİCİLERİ BİRLİĞİ BAŞKANLIĞI
    • SİİRT BAL ÜRETİCİLERİ BİRLİĞİ BAŞKANLIĞI
    • SİİRT NAR ÜRETİCİLERİ BİRLİĞİ BAŞKANLIĞI
    • SİİRT SÜT ÜRETİCİLERİ BİRLİĞİ BAŞKANLIĞI
    • SİİRT DAMIZLIK KOYUN KEÇİ YETİŞTİRİCİLERİ BİRLİĞİ
    • SİİRT FIRINCILAR VE LOKANTACILAR ODASI BAŞKANLIĞI
    • BAYKAN ZİRAAT ODASI BAŞKANLIĞI
    • KURTALAN ZİRAAT ODASI BAŞKANLIĞI
    • ERUH ZİRAAT ODASI BAŞKANLIĞI
    • PERVARİ ZİRAAT ODASI BAŞKANLIĞI
    • PERVARİ BAL ÜRETİCİLERİ BİRLİĞİ
    • SİİRT DAMIZLIK SIĞIR YETİŞTİRİCİLERİ BİRLİĞİ
  • FAALİYETLERİMİZ
    • ORGANİZASYON KİTABI
    • FAALİYET RAPORU
    • ETKİ ANALİZİ
  • KAMU HİZMET STANDARTLARI
  • PERSONEL İLETİŞİM
  • İletişim
Ara
    Skip Navigation LinksSiirt İl Tarım ve Orman Müdürlüğü > Menu

Kamu Hizmet Standartları

​

HAYVAN SAĞLIĞI YETİŞTİRİCİLİĞİ VE SU ÜRÜNLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

SIRA NOSUNULAN HİZMETİN ADIBAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELERHİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ ( EN GEÇ )
1Komisyon Kararı
  1. Komisyon başkanlığınca düzenlenmiş karar
7 gün
2İşletmede hayvan canlandırma
  1. İlçe müdürlüğü yazısı
1 gün
3Küpe tahsisi
  1. İlçe müdürlüğü yazısı
1 gün
4Aşılama-Küpeleme çalışmaları
  1. Vatandaşın dilekçesi
1 gün
5Kayıt ve hareket silme
  1. İlçe müdürlüğü yazısı ve  küpeleyen yetkili kişinin dilekçesi
1 gün
6Şifre tahsisi
  1. İlçe müdürlüğü yazısı ve oda yazısı
1 gün
7Adres güncellemesi
  1. İlçe müdürlüğü yazısı
1 gün
8Kayıp ve çalıntı hayvanlar
  1. İl veya ilçe Müdürlüğü yazısı
1 gün
9Mezbahada hayvan canlandırma
  1. İl Müdürlükleri Ek-47, Mezbaha Ek-46 belgesi
1 gün
10Yıllık denetim raporlarının hazırlanması
  1. İlçe müdürlüğü' nce düzenlenmiş cetvel ve tutanaklar
3 ay
11Büyükbaş ve Küçükbaş düşen küpe talebi
  1. İlçe müdürlüğü kayıt girişi ve düşen küpe icmali
3 ay
12Yazışmalar
  1. Bakanlık, İl, İlçe, İcra, Bimer ve odalara ait yazılar
15 gün
13Büyükbaş ve küçükbaş küpe talebi
  1. İlçe Müdürlüğü yazısı
1 gün
14Muayenehane Ruhsatlandırılması
  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Noter tasdikli Diploma Sureti
  3. Mesleklerini icra etmelerinde sakınca olmadığına dair Oda Kayıt Belgesi
  4. Muayenehane Krokisi onaylı
  5. T.C Beyanı
  6. İkametgâh Beyanı
  7. 4 adet fotoğraf
  8. Hizmet içi eğitim sertifikası
15 gün
15Poliklinik Ruhsatlandırılması
  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Poliklinikte görev alacak tüm veteriner hekimlere ait noter onaylı diploma veya mezuniyet belgesi
  3. 4 er adet fotoğraf
  4. T.C Kimlik beyanı
  5. İkametgâh Beyanı
  6. Mesleklerini icra etmelerinde sakınca olmadığına dair Oda Kayıt Belgesi
  7. Polikliniğin planı Onaylı
  8. Şirketin Ticaret sicil Gazetesi
  9. Poliklinikte veteriner Hekimlerin iş akti
  10. Hizmet içi eğitim sertifikası
15 gün
16Veteriner tıbbi ürünlerin perakende satışı ile ilgili ruhsatlandırmaları yapmak
  1. Dilekçe
  2. Nüfuz cüzdanı fotokopisi
  3. İkamet Belgesi
  4. Telefon ve belgegeçer numaraları
  5. E-posta adresi
  6. İmza sirküleri
  7. 4 adet vesikalık fotoğraf
  8. Satış sorumlusunun görevlerini yürütmesine engel fiziksel veya ruhsal bir hastalığının olmadığına dair beyanı
  9. Başvuru sahibinin tüzel kişi olması durumunda şirketi adresi ve kuruluş amaçlarını, ortaklarını ve sorumlu kişilerin görev, unvan ve imza yetki sınırlarını belirten ticaret sicil gazetesinin aslı veya sureti
  10. Ücret ve harçların yatırıldığına dair makbuz
  11. Muayenehane, poliklinik veya hastane ruhsat fotokopisi
  12. Satış yerinin teçhizatını ve bölümlerini gösteren 1/50 ölçekli plan
  13. Onaylı imar planı veya yapı kullanma izin belgesi
  14. Satış yerinin yangın güvenliği açısından uygun olduğuna dair ilgili makamdan alınmış belge
  15. İlaç sorumlusunun Satış sorumlusu olduğuna dair noter onaylı iş sözleşmesi
15  gün
17Deneysel ve Diğer Bilimsel Amaçlar İçin Kullanılan Hayvanları Üretici, Tedarikçi, Kullanıcı ve Araştırmaya Yetkili Kuruluşlarla Kuruluş İzni Verilmesi
  1. Dilekçe (Valiliğe)
  2. Faaliyet alanı ile ilgili beyanname
  3. Kuruluşun yerini belirleyen, yerleşim yeri ve çevresine ait bilgileri içeren vaziyet planı
  4. Kuruluşun tüm bölümlerini içeren detaylı ve teknik kurallarına göre hazırlanmış, ölçeği belli, bu konuda yetkili mühendis ya da mimar tarafından imzalanmış kat planı.
  5. ( İki dosya hazırlanacak)
1 ay
18Deneysel ve Diğer Bilimsel Amaçlar İçin Kullanılan Hayvanları Üretici, Tedarikçi, Kullanıcı ve Araştırmaya Yetkili Kuruluşlarla Çalışma İzni Verilmesi
  1. Dilekçe (Valiliğe)
  2. Kuruluş sorumlu yöneticisi olan veteriner hekim ile laboratuvarda çalışacak olan diğer veteriner hekimlerin bulundukları meslek odalarından almış oldukları belgeye istinaden noterden yapılan sözleşmeler, kamu kurum ve kuruluşlarında çalışacak devlet memuru ve işçi statüsündeki personel için ise görevlendirme yazısı ve bu personelin diploma suretleri,
  3. Hayvan sağlığı ve hayvan refahı amacıyla kuruluşta kullanılacak aletlerin teknik özellik ve kapasiteleri ile kullanılacak olan kimyasal ve biyolojik madde gibi materyallerin kuruluş yetkilisince onaylı listeleri,
  4. Kuruluşta çalışacak uzmanların uzmanlık alanlarını gösterir belge ve sayıyı gösterir kuruluşça onaylı liste,
  5. Yangın ve patlamalar için gerekli önlemlerin alındığına dair itfaiye müdürlüğünden alınan belge, Açılması istenen işyeri bir şirket ise şirketin kuruluşunu gösteren Ticaret Sicil Gazetesi,
  6. Kuruluş izninin aslı gibidir onaylı bir sureti,
  7. Hayvanların genleri veya genetiği değiştirilmiş hayvanlar üzerinde araştırma çalışması yapan kuruluşlar için araştırmaya yetkili kuruluş olduğuna dair belge.
  8. (İki dosya hazırlanacak)
1 ay
19Hayvan Maddeleri İhracatı
  1. Şirket ana sözleşmesi, İmza sirküleri ve Gıda üretim izni sertifikasını içeren İhracatçı Dosyası (Bir sefere mahsus)
  2. Müracaat Dilekçesi
  3. İhracatçı Beyannamesi
  4. Etiket Taahhütnamesi
  5. İhracatçı Taahhütnamesi
  6. Fatura
  7. Nakil Beyannamesi
  8. Ticaret Odası Menşe Şahadetnamesi
  9. Onaylı Gümrük Tescil Belgesi
1 Gün
20Kuluçkahane ve Damızlık İşletmelerine Kuruluş Ön İzni Verilmesi
  1. Dilekçe (Valiliğe)
  2. Beyanname (İşletme Yetkilisi Tarafından Doldurulacak)
  3. Arazinin plan krokisi ve çapı
  4. Arazinin aidiyetini gösteren belge (Tapu vs)
15 Gün
21Kuluçkahane ve Damızlık Kuruluş İzni Verilmesi
  1. Dilekçe (Valiliğe)
  2. Yapı ruhsatiyesi
  3. İşletmenin yerini belirleyen ilgili imar kuruluşlunca onaylanmış 1/500 veya 1/1000 ölçekli vaziyet planı
  4. İşletmeye ait tüm bölümleri içeren teknik resim kurallarına göre detaylı olarak hazırlanmış bir adet plan, kesit ve görünüşleri içeren 1/50 veya 1/100 ölçekli mimari proje
  5. İş akış şeması temrin planı ve bu konudaki açıklama raporu
15 Gün
22Kuluçkahane ve Damızlık İşletmelerine Sağlık Sertifikası Verilmesi
  1. İşletme denetim formu
  2. Sanitasyon kartı
  3. Numune alımı
15 Gün
23Kuluçkahane ve Damızlık İşletmelerine Çalışma İzni Verilmesi
  1. Dilekçe (Valiliğe)
  2. Yapı kullanım izni
  3. ÇED veya ÇED gerekli değildir kararı
  4. Teknik müdür ve/veya sorumlu veteriner hekimin işletme ile yapmış oldukları sözleşme (Noterden)
  5. İşletmede çalışacak teknik personelle işveren arasında yapılan sözleşmelerin başlangıç ve bitiş tarihlerini gösterir liste
  6. Şirketin kayıtlı olduğu Ticari Sicil Gazetesi fotokopisi
  7. Teknik müdür ve/veya sorumlu veteriner hekimin oda üyelik belgesi
10 Gün
24Kesimhane Onay İşlemleri    (Gıda İşletmelerinin Kayıt ve Onay İşlemlerine Dair Yönetmelik)
  1. Başvuru dilekçesi ve beyanname genel kısmı (Ek-10), beyanname özel kısmı (Ek-11)
  2. İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatının veya Deneme İzin Belgesinin sureti.
  3. Kapasite raporu veya ekspertiz raporu, resmi kurumlarda kurum beyanı.
  4. Gıda işletmecisinin güncel bilgilerini içeren Ticaret Sicil Gazetesi veya Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Sicil Gazetesi (Yapısı gereği sicil gazetesinde yayımlanamayacak kurum ve kuruluşlar hariç)
  5. Gıda işletmesine şartlı onay verilmeden önce gıda üretiminde kullanılan suda yaptırılan başlangıç analizlerine ait raporlar.
  6. Meslek odası bulunan meslek mensupları için odadan alınmış belge, meslek odası bulunmayan meslek mensupları için gıda işletmecisiyle yapacağı sözleşme.
  7. İşletmenin teknik resim kurallarına göre çizilmiş; su giderleri, personel hareketleri, ürün akış şeması, makine yerleşim planı gibi bilgileri içeren A3 boyutunda yerleşim krokisi.
  8. İşletmede oluşan katı/sıvı/ gaz atıkların uzaklaştırma şekli ve sıklığı hakkında bilgi ve yetkili merci tarafından istenmesi durumunda belge.

*15 Gün (Dosya İncelenmesi)

*30 gün (Bilgi ve Belgelerin eksikliklerinin tamamlanması)

*20 Gün (Yerinde yapılan resmi kontrol, kontrol sonucunda Şartlı Onay Belgesinin verilmesi)

*Şartlı Onay Belgesinin geçerlilik Süresi 3 aydır. Yapılan kontrol sonucunda gerekirse bu süre 3 ay daha uzatılabilir. Eğer kontrol sonucu uygunsa Onay Belgesi düzenlenir.

25Ev Süs Hayvanları Üretim Satış Barınma Ve Eğitim Yerleri ÇALIŞMA İzin Belgesi  (Ev Süs Hayvanları Üretim Satış Barınma Ve Eğitim Yerleri Hakkında Yönetmelik)
  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Veteriner Hekim Sözleşmesi (Muayenehanesi olan veya poliklinik veya hayvan hastanesinde çalışan hizmet içi eğitim belgesi olan ve V H Odası onaylı noter tasdikli)
  3. Onaylı Uzmanlık Belgesi -Eğitim yerlerinde çalışacak uzman eğitimci  için (Eğitim ve Belge İl Müdürlüğümüz  tarafından verilen.) 
  4. Eğitim Sertifikası-Satış yerleri için (Yerel Yönetim Tarafından verilen)
  5. Belediyeden alınan işyeri açma ruhsatı
45 gün (Belgelerin uygun bulunması halinde yerinde inceleme yapılır işyerine İşyeri Açma Raporu düzenlenir. Bu rapora istinaden Mülki Amir' in onayı alındıktan sonra Çalışma İzni Belgesi verilir.)
26

Su ürünleri yetiştiriciliği (Müracaat ve ön izin)

 

  1. Dilekçe,
  2. Su analizi,
  3. 1/1000 ölçekli vaziyet planı,
  4. Arazi durum belgesi
  5. Ön etüt raporu
  6. 1/25000 ölçekli harita
  7. Şirket veya tüzel kişilik belgeleri,
  8. Su debi raporu
  9. Göl-gölet, baraj için teknik bilgiler(Durum belgesi)
30-60 gün
27Proje Onayı
  1. Proje-fizibilite
  2. DSİ görüş yazısı
  3. Sağlık ile ilgili yazı
  4. (Gerekli durumda ÇED raporu)
  5. İlgili kurum varsa görüş yazısı (ulaşım-orman-tabiat-Kültür)
15-20 gün
28Yetiştiricilik Belgesi
  1. Su Kiralaması (arazi-göl-gölet)
  2. Denetim raporu
30-60 gün
29Destekleme
  1. Dilekçe
  2. Fatura (satış)
  3. Yavru balık için tespit tutanağı
  4. Fatura (yem).
  5. Yetiştiricilik belge fotokopisi
10 gün(veri girişi) (ödemeler yılda bir)
30Hayvan Hastalıkları ve Zararları ile mücadele programı gereği veteriner Biyolojik Ürün Temin ve dağıtımı faaliyetleri
  1. Hayvan Hastalıkları ve Zararları ile mücadele programı kitapçığındaki ilçe Müdürlüklerine öngörülen kadar
1 gün
31Bedelli Veteriner Biyolojik ürün Temin ve dağıtım faaliyetleri
  1. İlçe Müdürlüğü aşı istek yazısı,
  2. Mal ve malzeme teslim fişi,
  3. Satış fişi,
  4. Fatura
1 gün
32Hayvanların tanımlanması ile Veteriner Biyolojik ürün uygulama ücreti makbuzu dağıtım faaliyetleri
  1. İlçe Müdürlüklerine ihtiyacı kadar, Serbest Veteriner hekimlere satış fişi veya fatura
1 gün
33Gıda Kontrol Genel Müdürlüğünden talep edip gönderilen ve Döner Sermaye işletmesi tarafından alınan  malzeme dağıtım faaliyetleri
  1. İlçe Müdürlüklerinin personel sayısına göre
1 gün
34Büyükbaş ve Küçükbaş hayvan küpeleri dağıtımı faaliyetleri
  1. Küpe firmalarından gelen küpelerin ilçe ve kişilere dağıtımı
1 gün
35Büyükbaş ve Küçükbaş hayvan işletme kayıt defteri dağıtım faaliyetleri
  1. İlçe Müdürlüklerindeki  işletme sayılarına göre dağıtımı
1 saat
36Düşen küpe faaliyetleri
  1. Firmalardan gelen düşen küpelerin ilgili yerlere dağıtımı
1 gün
37Veteriner Biyolojik ürünlerin soğuk zincire uygun olarak depolanması
  1. Depo stoklarında olan aşıların teslimatı,
  2. Yeni talep edilen aşıların teslimatı

1 gün 

3 gün

38Aşı üretim laboratuvarları ile yapılan yazışmalar
  1. Aşı istek yazıları, ihale onay belgeleri
2 gün
39Süt Tozu Desteklemesi

Madde 11-1.

  1. Başvuru dilekçesi,
  2. Bakanlıktan alınan Gıda İşletmelerinin Kayıt ve Onay İşlemlerine Dair Yönetmeliğe uygun belge,
  3. Konseye üyelik ve yetki belgesi,
  4. Dâhilde işleme izin belgesi,
  5. Bağlı bulunduğu vergi dairesinden vadesi geçmiş vergi borcu olmadığına dair belge (e-bildirgesi),
  6. 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu uyarınca Türkiye genelinde prim ve idari para cezası bulunmadığına veya tecil ve taksitlendirildiğine ya da yapılandırıldığına ve yapılandırmanın bozulmadığına dair Sosyal Güvenlik Kurumunun ilgili birimlerinden alınacak yazının aslı veya e-bildirgesi,
  7. Yetkili kişilerin imza sirküleri ve firmalar arasındaki sözleşmeler,
  8. Üretilen süt tozu satışı gerçekleşmeden destekleme ödemesine müracaat edilemez. Müracaatlar süt tozu üreten/ürettiren işletmelerin kurulu bulunduğu il/ilçe müdürlüklerine yapılır.
  9. 213 sayılı Vergi Usul Kanununa uygun, üçer nüsha olarak ve aylık olarak düzenlenen müstahsil makbuzları/faturaların aslı ve/veya nüshalarının il vergi dairesi veya ilçe mal müdürlüğü onaylı fatura dip koçanı fotokopisi belgelerinden biri kabul edilir. Destekleme kapsamında süt tozu üretimi için gerekli olan çiğ sütün işletmeye alınması ile ilgili düzenlenen ve ibraz edilme zorunluluğu olan müstahsil makbuzu ve/veya faturalar litre olarak düzenlenir, il/ilçe müdürlüklerince 5 yıl boyunca ayrı bir dosyada tutulur.
  10. Dâhilde İşleme Rejimi kapsamındaki imalatçı-ihracatçılar tarafından ton olarak düzenlenmiş satış faturalarının bir nüshası il/ilçe müdürlüklerine ibraz edilir. Onaylanan suret il/ilçe müdürlüğü tarafından ilgili dosyaya eklenir.
  11. İmalatçı ve dâhilde işleme izin belgesi sahibi imalatçı-ihracatçı vasfında olup ürettiği süt tozu ihracatçı firmalara tahsisat belgesi karşılığında satış yapan firmalardan dâhilde işleme izin belgesi gereğince süt tozu kullanarak işlenmiş ürünün ihraç edildiğini gösteren elektronik ortamda veya yazılı şekilde gümrük çıkış beyannamelerinin veya dahilde işleme izin belgesi kapama hususlarını teyit eden belgeleri istenmez. Ancak dâhilde işleme izin belgesi sahibi imalatçı-ihracatçı firmanın ürettiği süt tozu kendi dâhilde işleme izin belgesi kapsamında mamul madde içerisinde ihraç ediyorsa bu belgeler istenecektir. Onaylanan suret il/ilçe müdürlüğü tarafından ilgili dosyaya eklenir.
  12. İbraz edilen gümrük çıkış beyannamelerinin, noter onaylı örneği, ilgili gümrük idaresince onaylanmış bir sureti veya il/ilçe müdürlüğünce aslının görülmesi suretiyle onaylanmış bir sureti kabul edilir.
  13. İhracat öncesi satışlarda fatura bilgileri satıcı tarafından dâhilde işleme izin belgesinin "İthal Edilen veya Yurt Dışı Satışı Yapılan İlgili Bilgiler" kısmına kaşe-imza edilir.
  14. İhracat sonrası satışlarda; süt tozu üreten/ürettiren sanayiciden süt tozu satın alan dâhilde işleme izin belgesi sahibi firmaya ait Konseyden alınmış tahsisat belgesi istenir.

Madde 12

Destekleme ödemesine esas olacak belgelerin tamamı incelenerek il/ilçe müdürlüklerince en geç müracaat tarihinden itibaren on iş günü içinde tamamlanır. Ödemeye uygun bulunan müracaatlar için ödeme icmali düzenlenerek onaylanır ve beş iş günü içinde Genel Müdürlükte olacak şekilde gönderilir.

    

 

BİTKİSEL ÜRETİM VE BİTKİ SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

SIRA NOSUNULAN HİZMETİN ADIBAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELERHİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ ( EN GEÇ )
1

Bitki Pasaportu kayıt sertifikası

 

  1. Başvuru Formu
  2. Taahhütname (Üretim Sezonu İçin)
  3. Üretim yapılacak Arazinin Tapusu, Kiralanmış ise Kira Sözleşmesi
  4. Kayıt prosedürü
  5. Tohumculuk sektöründe Yetkilendirme  ve Denetleme Yönetmeliği gereğince faaliyet alanları ile ilgili Üretici belgesi/Bayilik belgesi
  6. İthalatçılar, depolayanlar ve ticaretini yapanlar, ürünlerini bulundurdukları satış yeri, depo, sera gibi yerlerle ilgili bilgiler.
2  iş günü ön denetim tamamlandıktan sonra (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
2

Bitki Pasaportu

 

  1. Başvuru Dilekçesi
2 iş günü ön denetim ve yıllık denetim yapıldıktan sonra (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
3

Bitki Pasaportu Kayıt Sertifikası

(Yemeklik Patates)

 

  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Güncel ÇKS Kaydı
  3. Taahhütname
2  iş günü ön denetim tamamlandıktan sonra (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)

4

 

Fümigasyon Ruhsat Belgesi

 

  1. Dilekçe,
  2. Fümigasyon operatörü ve operatör yardımcısı belgelerinin müdürlükçe onaylı fotokopisi ve aralarındaki noter onaylı iş sözleşmesi,
  3. Diğer resmi kurum ve kuruluşlar hariç ticaret sicil kayıt örneği,
  4. Bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin (b) ve (c) bentleri ile 14 üncü maddesinin (e) bendinde belirtilen hususlara sahip olduğunu gösteren belge,
  5. 2 adet fotoğraf,
  6. Ücret karşılığında fümigasyon işi yapacak gerçek ve tüzel kişi ve kuruluşlar örneği EK-VI' da verilen noterden alınmış Taahhütname,
  7. Müdürlükten temin ettikleri ilgili müdürlük tasdikli "Denetleme Defteri",
  8. Diğer resmi kurum ve kuruluşlar hariç işyeri yetkilisinin ve fümigasyon operatörleri ile operatör yardımcılarının imza sirküleri.
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
5

Tohumluk Bayii Belgesi

 

  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Sorumlu Teknik Personel Belgeleri
  3. (Diploma Örneği, Sözleşme)
  4. Transkript (Sorumlu Teknik Personel Tekniker İse)
  5. Bayilik Yapılacak Yer ve Depoya Ait Adres Beyanı
  6. Vergi Levhasının Aslı veya İl Müdürlüğünce Onaylı sureti
  7. Tohumluk Bayisi Belgesi Ücretinin Ödendiğine Dair Dekont
  8. Kapasite Beyanı
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
6

Tohum Yetiştirici Belgesi

 

  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Çiftçi Kayıt Sistemi Belgesi
  3. Tohum Yetiştirici Belgesi Bedelinin Ödendiğine Dair Dekont
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
7

Tohum Üretici Belgesi

 

  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Sorumlu Teknik Personel Belgeleri (Diploma Örneği, Sözleşme)
  3. Vergi Levhasının Aslı veya İl Müdürlüğünce Onaylı sureti
  4. İmza Sirküleri ve İmza Sahiplerinin Yetki Sınırlarının Belirtildiği Ana Sözleşme
  5. Şirket Sahibi veya Ortaklarının Nüfus Cüzdanı
  6. Tohum Ürettiği Bitki Grubuna Ait Gerekli Bina Ve Depo Tapu veya Kira Sözleşmesi İle Teknik Donanıma Ait Faturalar
  7. Tohum İşleme Tesisi veya Tohum İşleyicisi İle Hizmet Alım Sözleşmesi
  8. Yıllık Kapasite Beyanı
  9. Tohum Üretici Belgesi Bedelinin Ödendiğine Dair Dekont
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
8Tohum İşleyici Belgesi
  1. Tesisin yıllık kapasitesini içeren ve başvuru sahibi tarafından düzenlenen teknik rapor.
  2. Tohum işlemede kullanılan makine ve ekipmanlar listesi.
  3. Vergi levhasının aslı veya İl Müdürlüğünce onaylı örneği.
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
9

Fide Üretici Belgesi

 

  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Sorumlu Teknik Personel Belgeleri (Diploma Örneği, Sözleşme)
  3. Transkript (Sorumlu Teknik Personel Tekniker İse)
  4. Ticaret Vergi Levhasının Aslı
  5. Fide Ürettiği Bitki Grubuna Ait Gerekli Sera Varlığı, Tapu, Fatura veya Kira Sözleşmeleri
  6. Yıllık Kapasite Beyanı
  7. Fide Üretici Belgesi Bedelinin Ödendiğine Dair Dekont
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
10

Süs Bitkisi Üretici Belgesi

 

  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Sorumlu Teknik Personel Belgeleri
  3. (Diploma Örneği, Sözleşme ve Sigorta Bildirim Cetveli)
  4. Transkript (Sorumlu Teknik Personel Tekniker İse)
  5. Vergi Levhasının Aslı veya İl Müdürlüğünce Onaylı sureti
  6. Kapasite raporu
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
11

Fidan Üretici Belgesi

 

  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Sorumlu Teknik Personel Belgeleri (Diploma Örneği, Sözleşme ve Sigorta Bildirim Cetveli)
  3. Transkript (Sorumlu Teknik Personel Tekniker İse)
  4. Vergi Levhasının Aslı veya İl Müdürlüğünce Onaylı sureti
  5. Fidan Üretimi Yapılacak Alanın Tapu veya Kira Sözleşmesi
  6. Fidan Üretici Belgesi Ücretinin Ödendiğine Dair Dekont
  7. Bitki Yetiştirme Ruhsatı
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
12Üretici Kayıt Defteri
  1. Kimlik Bilgileri
2 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
13Bitki Sağlık Sertifikası
  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Proforma Fatura Örneği
  3. Ön İzin (Üretim Materyalleri İçin)
  4. Gıda Sağlık Sertifikası Fotokopisi (bazı ürünler ve ülkelerde )
2 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
14İthalat İzni (Üretim Materyali Hariç)
  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Bitki Sağlık Sertifikası (Asıl Suret)
  3. Fatura Örneği
  4. İthalat Permisi (Üretim Materyalleri İçin)
  5. Gümrük Giriş Beyannamesi Örneği veya Tescilli Tır Karnesi veya Özet Beyan Formu
  6. Yönetmeliğe bağlı olarak gerekirse Kontrol Raporu ya da Zirai Karantina Analiz
2 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
15ISPM-15 Belgesi verilmesi
  1. Isıl İşlem Fırını ve Kazanın Teknik Özellikleri
  2. Isıl İşlem Fırınının, Kazan Sisteminin, otomasyon sisteminin ve Karantina Odasının Fotoğrafları
  3. DB İşlem Taahhütnamesi
  4. ISPM-15 İş Sözleşmesi
Belge Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından verilmektedir.
16

Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Belgesi

 

  1. Diploma veya mezuniyet belgesinin aslı veya kurumca onaylı sureti.
  2. 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (c) bendindeki, hizmet süresini gösteren belge.
  3. 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (ç) bendinde belirtilen sınavda başarılı olduğunu gösteren belge.
  4. Bayilik veya toptancılık yapılacak yerin veya deponun açık adresi.
  5. T.C. kimlik numarası beyanı.
  6. İki adet vesikalık fotoğraf
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
17

Bitki Koruma Ürünleri Bayilik İzin Belgesi

 

  1. Türk vatandaşı olmak
  2. Ziraat Mühendisi, eczacı veya ziraat teknisyeni veya bitki sağlığı ile ilgili dersleri alarak mezun olmuş tekniker olmak.
  3. Bakanlıkça ve MEB'ce yapılacak sınavda 100 tam puan üzerinden 70 ve üzeri almak
  4. BKÜ reçete yazma yetkisi vermek.
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
18Bitki Koruma Ürünleri Reçete Yazma Yetkisi
  1. Türk vatandaşı olmak,
  2. Ziraat Mühendisi olmak, bayilik sınavını kazanmış olmak, (Bitki Koruma Bölüm mezununa sınav şartı aranmaz)
  3. 2 adet fotoğraf, Onaylı Diploma Sureti,  Dilekçe
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
19Zirai Mücadele Alet ve Makineleri Bayi Belgesi
  1. Ziraat Mühendisi  veya Ziraat yüksek Mühendisi olmak veya  bu unvanlara sahip birini çalıştırmak
  2. Satıştan sorumlu teknik eleman' Ziraat mühendisi çalıştırmak
  3. Belirtilen unvanların yurtdışından alınması halinde eşdeğerlilik onayı
  4. Ticaret Sicil Gazetesi
  5. Mesleki oda kayıt Belgesi
  6. Bayi Kontrol Defteri, Açık Adres ve  İletişim Bilgileri, Sorumlu Teknik elemanın İş sözleşmesi
7 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
20

Bitki Koruma Ürünü Uygulama Belgesi

 

Profesyonel Kullanıcılar için;

  1. T.C. Kimlik Numarası, adı soyadı, yazışma adresi ve telefonu
  2. Diplomanın aslı veya il/ilçe müdürlüğünce onaylı sureti
  3. Taahhütname
  4. Sağlık raporu
  5. İki adet fotoğraf

    Bitkisel Üretim yapanlar için;
  1. T.C. Kimlik Numarası, adı soyadı, yazışma adresi ve telefonu
  2. Bitkisel Üretim yapacağı alan ve yetiştirilen ürün ile ilgili bilgi
  3. Bitki Koruma Ürünleri Uygulama Eğitimi Yeterlilik Belgesi
  4. Taahhütname
  5. İki adet fotoğraf
 2 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)         
21Organik Tarım
  1. Başvuru dilekçesi
  2. ÇKS Belgesi
  3. KSK Kuruluşundan alınan Uygunluk Belgesi
30 İş gün içerisinde başvuru tamamlanır.
22İyi Tarım Uygulamaları (İTU)
  1. Başvuru dilekçesi (Ek 4)
  2. ÇKS Belgesi
  3. KSK Kuruluşundan alınan  Belge (EK-5)
45 İş gün içerisinde başvuru tamamlanır.
23Hayvancılığın Desteklemesi Kapsamında Kaba Yem Üretiminin Desteklenmesi  ve Koordinasyonu
  1. Başvuru  Sayısı                 
  2. İcmaller     
-
24Yağlık Bitkilerin Desteklenmesi ve Koordinasyonu
  1. Başvuru Sayısı                
  2. İcmaller
-
25Gübre ithalat uygunluk belgesi verilmesi
  1. Başvuru dilekçesi
  2. Analiz sertifikası
  3. Proforma fatura
  4. İthalat sonrası ithalatın yapıldığına dair fatura ibraz edilir.

İstenilen belgelerin tamam olması halinde 3 iş günü.

 

26Gübre üretim yerine uygunluk belgesinin verilmesi
  1. Başvuru dilekçesi
  2. Ticaret Sicil Gazetesi
  3. Vergi levhası Fotokopisi
  4. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
  5. Ticaret Odası Sicil Kaydı
  6. İmza Sirküleri
  7. Sorumlu teknik personel belgeleri (diploma, noter sözleşmesi, oda kayıt belgesi)
  8. Üretim projesi
  9. Yerleşim planı

İstenilen belgelerin tamam olması halinde 5 iş günü

 

28Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Uygulamaları
  1. İlçeler arası koordinasyonu sağlamak
-
29Gübre Bayiliği İzin Belgesi
  1. Dilekçe
  2. Ticaret Sicil Kaydı(Fotokopisi)
  3. Vergi Levhası Fotokopisi
  4. İkametgâh
  5. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
7 Gün
30Çiftçi Kayıt Sistemi
  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Çiftçi Belgesi
  3. Çiftçi Kayıt Formu
  4. Arazi Bilgileri
  5. Kira Sözleşmesi,  Muvafakatname, taahhütname
  6. Dosya Ücreti
2 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
31Sertifikalı Tohum Kullanım Desteği Müracaatı
  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Çiftçi Kayıt Belgesi
  3. Tohum Faturası
  4. Sertifikalı Tohum Kullanımı Desteği Talep Formu
  5. Tohum Sertifikası
1 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
32Sertifikalı Fidan Kullanım Desteği Müracaatı
  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Çiftçi Kayıt Belgesi
  3. Fidan Faturası
  4. Sertifikalı Fidan Kullanımı Desteği Talep Formu
  5. Fidan Sertifikası
  6. Arazi Tespit Tutanağı
2 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)
33Destekleme Prim Ödemeleri Başvuruları
  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Çiftçi Kayıt Belgesi
  3. Müstahsil Makbuzu/Fatura
  4. Borsa Tescil Belgesi
  5. Dosya Ücreti
3 iş günü (tespit edilen eksiklikleri tamamlaması için verilen süreler hariç)


 ARAZİ TOPLULAŞTIRMA VE TARIMSAL ALTYAPI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

SIRA NOSUNULAN HİZMETİN ADIBAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELERHİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ ( EN GEÇ )
1Tarımsal Arazi Kullanım Planlaması Çalışmaları
  1. Genel Müdürlüğün Talimatı
  2. Dilekçe
3 yıl
2Tarımsal Arazi Islah Çalışmaları
  1. Genel Müdürlüğün Talimatı
  2. Dilekçe
3 yıl
3Köy Gelişme ve Yeni Köy Yerleşme – İmar Planı Çalışmaları
  1. Genel Müdürlüğün Talimatı
  2. Dilekçe
1 yıl
4Tarım Arazilerinin Amaç Dışı Kullanımı İzin İşlemleri
  1. Üzerinde arazinin yeri işaretli ve koordinat değerli 1/25000 ölçekli haritası
  2. Söz konusu arazinin en az 1/5000 veya daha büyük ölçekli kadastral haritası ya da krokisi
  3. Arazinin vasfını belirtir tapu kaydı, (Tapu kaydı yoksa arazinin Hazineye ait olduğu veya Orman sınırları içerisinde kaldığına dair ilgili kurumlardan alınan yazı)
  4. Toprak Koruma Projesi (Gerekli görüldüğü takdirde)
1 ay
5Satış Arazileri ile ilgili Satış izni İşlemleri
  1. İlgili Tapu Sicil Müdürlüğünün Yazısı
  2. Alıcı ve Satıcının Talep Dilekçeleri
  3. Alıcı ve Satıcının Nüfus Cüzdanı Fotokopileri
  4. Talebe Konu Arazi veya Arazilerin Onaylı Tapu Kayıt örnekleri veya Onaylı Tapu Suretleri
  5. Vekâlet Verilmiş İse Vekaletname
  6. Varsa Yapılacak işlem İle İlgili Mahkeme Kararı veya Geçerli Belge
1 ay
6Şahıs Arazileri İle İlgili İpotek İzni İşlemleri
  1. İlgili Tapu Sicil Müdürlüğünün Yazısı
  2. Mal Sahibinin Talep Dilekçesi
  3. Mal Sahibinin Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
  4. Talebe Konu Arazi veya Arazilerin Onaylı Tapu Kayıt Örnekleri veya Onaylı  Tapu Suretleri
  5. Vekâlet Verilmiş İse Vekâletname
1 ay
7Şahıs Arazileri İle İlgili İntikal ve Taksim İzni İşlemleri
  1. İlgili Tapu Sicil Müdürlüğünün Yazısı
  2. Mirasçıların Talep Dilekçesi
  3. Mirasçıların Nüfus Cüzdanı Fotokopileri
  4. Talebe Konu Arazi veya Arazilerin Onaylı Tapu Kayıt Örnekleri  veya Onaylı Tapu Suretleri
  5. Vekâlet Verilmiş İse Vekâletname
  6. Var İse Yapılacak işlem İle İlgili Mahkeme Kararı (Veraset İlamı)  veya Geçerli Belge
1 ay
8Şahıs Arazileri İle İlgili İsim Tashihi vb. Mahkeme Kararları İle İlgili İşlemler
  1. İlgili Tapu Sicil Müdürlüğünün Yazısı
  2. Mal Sahibinin Talep Dilekçesi
  3. Mal Sahibinin Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
  4. Talebe Konu Arazi veya Arazilerin Onaylı Tapu Kayıt örnekleri veya Onaylı Tapu Suretleri
  5. Vekâlet Verilmiş İse Vekâletname
  6. Yapılacak İşlem İle İlgili Mahkeme Kararı Veya Geçerli Belge
1 ay

9

 

Tarım Arazilerinin Tarım Dışı Kullanım İzni İşlemleri
  1. Dilekçe
  2. Talebe Konu Arazi veya Arazilerin Onaylı Tapu Kayıt örnekleri  veya Onaylı Tapu Suretleri
  3. Muvaffakatname (Arazi Hisseli ise Diğer Hissedarların Muvaffakatı)
  4. Talep Sahibinin Nüfus cüzdanı Sureti
  5. Yerleşim Planı (1/1000 Ölçekli)
  6. Noter Tasdikli Vekâletname (Talepli Adına Yapılan Müracaatlarda)
  7. Arazinin İmar Planı veya Mücavir Alan İçerisinde Kalıp Kalmadığını Belirtir Yazı
  8. Maden Ocakları İçin ÇED Raporu, Maden Arama Ruhsatı veya Maden Arama Sertifikası(1.grup a ve b grubu madenler için banka kesin teminat mektubu İstenir)
3 ay
10Tarım Arazilerinde Vasıf Değişikliği İşlemleri
  1. Dilekçe
  2. Talebe Konu Arazi veya Arazilerin Onaylı Tapu Kayıt örnekleri  veya Onaylı Tapu Suretleri
  3. Arazinin İmar Planı veya Mücavir Alan İçerisinde Kalıp Kalmadığını Belirtir Yazı
1 ay
11Yürütülen Projeler İle İlgili Bilgi, İstek, Şikâyet, İtiraz, İhbar Vb. Talepler
  1. Dilekçe
15 gün

 

ÇAYIR MERA VE YEM BİTKİLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

SIRA NOSUNULAN HİZMETİN ADIBAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELERHİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ ( EN GEÇ )
1Mera Tespit-Tahdit-Tahsis
  1. Dilekçe-Mera Kayıt Belgeleri
1 yıl
2Tahsis Amacı Değişikliği
  1. İlgili Kanun ve Yönetmelikte istenen belgeler
3 ay
3Mera İşgalleri
  1. Dilekçe
1 ay
4Mera Islah Projeleri
  1. Dilekçe
3 yıl

 

GIDA VE YEM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

SIRA NOSUNULAN HİZMETİN ADIBAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELERHİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ ( EN GEÇ )
1Güvenilir Gıda Hizmeti
  1. Gıda Satış Ve Üretim İşletmelerinin Rutin Denetimleri
  2. İl Gıda Numune Alma Planı
  3. Bakanlık Numune Alma Planı
  4. UKİP ( Ulusal Kalıntı İzleme Planı)
  5. Şüphe Üzerine Numune Alma
1 ve/ veya 15 gün Plan dahilinde
2İşletme Kayıt Belgesi
  1. Beyanname
  2. Kapasite veya Personel Sayısına Göre İstihdamı Zorunlu Personel Sözleşmesi
7 gün
3Şartlı Onay / Onay Belgesi
  1. Beyanname
  2. Kapasite veya Personel Sayısına Göre İstihdamı Zorunlu Personel Sözleşmesi
  3. A3 Boyutunda İşletme Krokisi
15 gün /3 ay
4İhracat Sağlık Sertifikası
  1. Ürün Özelliklerini ve Miktarını Belirleyen Belgeler
1 gün
5

CİMER

TİMER

ALO 174

Valilik Açık Kapı Şikayeti

  1. Başvuru Kanallarına Yapılan Şikâyetler
15 gün
6TAPDK Satış Belgesi Ve Süre Uzatım İşlemleri
  1. Tapdk Satış Belgesi Başvuru Formu
  2. İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatı Fotokopisi
  3. Adli Sicil Kaydı Belgesi
  4. Vergi Levhası Fotokopisi
  5. T.C Kimlik Belgesi Fotokopisi
  6. Banka Dekontu
1 gün
7

Eğitim Kurumları

Kooperatif Üyelerine ve İşletme Çalışanlarına Eğitim Faaliyetleri

  1. Bakanlık Programı ve Talep Üzerine
Plan Dahilinde

 

KIRSAL KALKINMA VE ÖRGÜTLENME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

SIRA NOSUNULAN HİZMETİN ADIBAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELERHİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ ( EN GEÇ )
1KKYDP Ekonomik Yatırımlar Programı
  1. Resmi gazetede yayımlanan Tebliğ ve Bakanlığın yayımladığı uygulama rehberine göre istenen belgeler
Resmi Gazetede yayımlanan tebliğde belirtilen süreler
2KKYDP Bireysel Sulama Sistemlerinin Desteklenmesi Programı
  1. Resmi gazetede yayımlanan Tebliğ ve Bakanlığın yayımladığı uygulama rehberine göre istenen belgeler
Resmi Gazetede yayımlanan tebliğde belirtilen süreler
3KKYDP Genç Çiftçilerin Desteklenmesi Projesi
  1. Resmi gazetede yayımlanan Tebliğ ve Bakanlığın yayımladığı uygulama rehberine göre istenen belgeler
Resmi Gazetede yayımlanan tebliğde belirtilen süreler
4Tarımsal Kalkınma Kooperatifleri Kurulması ve Teşvik edilmesi
  1. 1163 Sayılı Kooperatifler kanununa göre istenen belgeler
1 Yıl
5Tarımsal Üretici Birlikleri Kurulması ve Teşvik edilmesi
  1. 5200 Sayılı Tarımsal Üretici Birlikleri kanununa göre istenen belgeler
1 Yıl
6Islah Amaçlı Yetiştirici Birlikleri Kurulması ve Teşvik edilmesi
  1. 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanununun 10 uncu maddesine göre istenen belgeler
1 Yıl

 

KOORDİNASYON VE TARIMSAL VERİLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

SIRA NOSUNULAN HİZMETİN ADIBAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELERHİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ ( EN GEÇ )
1Tarımsal Danışmanlık Yetki Belgesi Başvurusu

1)   Başvuru dilekçesi

2)   Üretici Örgütleri/ Ziraat Odaları için Yetki Belgesi Başvuru Formu (EK 1)

3)   Dernekler/ Vakıflar için Yetki Belgesi Başvuru Formu (EK 4)

4)   Tarımsal danışmanlık şirketleri için Yetki Belgesi başvuru Formu (Ek 5)

5)   Serbest tarım Danışmanlığı Başvuru Formu (EK 7)

6)   Tarımsal Danışmanlık Hizmet Sözleşmesi(Aşağıdakilerden biri veya birkaçı istenir)

  • Tarımsal Danışmanlık Şirketleri ile Üretici örgütleri/Ziraat Odaları arasında (EK 2)
  • Serbest Tarım danışmanları ile Üretici Örgütleri/Ziraat odaları arasında (EK 3)
  • Tarımsal danışmanlık Şirketleri ile Çiftçiler arasında(EK 6)
  • Serbest tarım Danışmanları ile Çiftçiler arasında (EK 8)

7)   Tarımsal Danışmanlık Hizmeti verecek kuruluşların hazırlayacağı İşletme Envanter Formu (EK 9)

1 ay
2Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Sertifikası Sınavına Müracaat İçin İstenen Belgeler

Bakanlığın web sayfasında yayınlanan sınav müracaatı için;

  1. Matbu başvuru ve kişi bilgi formları (Ek-1 a ve b, Ek 2-a ve b)
  2. Nüfus cüzdan sureti
  3. Öğrenim durumunu gösterir belge, (Lisans diploması–gerekirse ayrıca transkript)
  4. Mezun olduğu bölüm dışında, sertifika almak isteyenler için bu durumu gösterir İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünce alınan onaylı belge,
  5. 4 adet vesikalık fotoğraf , (ayrıca 1 adet dijital fotoğraf)
  6. Sınav giriş ücreti ödeme banka dekontu
  7. Uzmanlık sertifikası için en üst amir onaylı en az 3 yıllık çalışma belgesi
Müracaat 15-20 dakika
3Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Sertifikası vizesi
  1. Sertifikanın 3 yılı tamamlamış olması
  2. Vize için bu üç yıl içerisinden en az 2 adet zirai konularda kurs bitirme Sertifikası fotokopileri
1 gün ile 5 gün arası
4Ç.M.K. Başvurusu
  1. Dilekçe,                                             
  2. Gelir ve gider bütçesi,
  3. Koruma Listesi,
  4. Çiftçi Malları Koruma Meclis Kararı
  5. İlan tutanağı, 
  6. Koruma tarifesi, 
  7. Askı tutanağı,
  8. Bekçi kadrosu,
  9. Yasak saha krokisi ve kararı
15 Gün
5Tabii Afet
  1. Başvuru Dilekçesi veya Sözlü İhbar
7 Gün
6ÇMK Zarar Tespiti
  1. Dilekçe
10 Gün
7Koruma Bütçe Onaylanması
  1. Dilekçe
10 Gün
8Çiftçi Kursları
  1. Dilekçe
15 Gün
9İl Genelinde Yetiştiriciliği Yapılan Tarımsal Ürünlerin İstatistik Bilgilerinin Verilmesi
  1. Başvuru Dilekçesi
  2. Kamu kurumlarından resmi yazı.
5 Gün
10B.İ.M.E.R.(Başbakanlık İletişim Merkezi) ve Dilekçelerin değerlendirilmesi
  1. Dilekçe (Ad-Soyadı, İmza ve Adres bulunacak)
15 Gün

 

İDARİ VE MALİ İŞLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

SIRA NOSUNULAN HİZMETİN ADIBAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELERHİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ ( EN GEÇ )
1İl Müdürlüğümüz İç Kontrol Sisteminin güncel tutulması
  1. İl Müdürlüğü Hizmetleri ve Personeli güncel bilgileri
Sürekli
2Mal Bildirimi
  1. Mal bildirimi beyanı(Kendileri, Eşleri, Velayetleri altındaki çocuklarına ait taşınır ve taşınmaz malları, alacak ve borçları hk.)
-
3Görev(Çalışma) Belgesi ve Yurtdışı İzni     
  1. Dilekçe
  2. Olur
2 Gün
4Fiili Hizmet Süresi     
  1. Dilekçe
  2. Fiili hizmet Onay ve listeleri
30 Gün
5Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve İntibak 
  1. Dilekçe
  2. Diploma
Süresi İçerisinde
6Kademe, Derece ilerlemesi (Terfi) ve 8 Yıla 1 Kademe
  1. Kademe ilerlemesinin yapılabilmesi için bulunduğu Kademede en az 1 yıl çalışmış olmak ve bulunduğu derecede ilerleyebileceği bir kademenin bulunması
  2. Derece Yükselmesi Yapılabilmesi için Üst dereceden boş bir kadronun bulunması, Derecesi İçinde en az 3 Yıl ve bu derecenin 3. Kademesinde 1 yıl çalışmış olmak ve Kadronun tahsis edildiği görev için öngörülen nitelikleri elde etmiş olmak
  3. 8 Yıla 1 Kademe verilebilmesi için son 8 yıl içinde herhangi bir disiplin cezası almamak
-
7Emeklilik İşlemleri
  1. Dilekçe
  2. Diploma
  3. Nüfus Kayıt Örneği
  4. Fotoğraf
  5. Askerlik Durum Belgesi
Süresi İçerisinde
8Askerlik İzni, Göreve Başlama
  1. Dilekçe
  2. Askerlik çağrı belgesi
  3. Askerlik terhis belgesi
  4. Memuriyete dönmek için terhis tarihinden itibaren 30 gün içinde Müdürlüğe başvurmak
  5. Başvurma tarihinden itibaren 30 gün içinde göreve başlatılması
Süresi İçerisinde
9Görevden uzaklaştırma
  1. Görevi başında kalmasında sakınca görülmesi
  2. Olur
Süresi İçerisinde
10Vekâlet ve Vekâlet Aylığı
  1. Kanuni İzin, Geçici Görev, Disiplin Cezası uygulaması veya Görevden Uzaklaştırma nedenleriyle işlerinden geçici olarak ayrılmaları halinde yerlerine Kurum içinden, diğer Kurumlardan veya açıktan Vekil atanabilir.
  2. Aynı Kurumdan atanan vekil memurlara vekâlet görevinin 3 aydan fazla devam eden süresi için, Kurum dışından veya açıktan atananlarla Kurum içinden Veznedarlık görevine atananlara göreve başladıkları tarihten itibaren Vekâlet aylığı ödenmesi
Süresi İçerisinde
11Sözleşmeli (4/B) ve İşçi Personelin Özlük İşlemleri          
  1. Özlük Haklarının Takibi
Mutat
12Pasaport (Çalışan)
  1. Dilekçe
  2. Fotoğraf
  3. Nüfus Kimlik Fotokopisi
2 Gün
13İlk defa veya Yeniden veyahut Yer Değiştirme Suretiyle Atama
  1. Aynı yerdeki göreve atananlar atama emirlerinin kendilerine tebliğ gününü izleyen gün
  2. Başka Yerdeki göreve atananlar, atama emirlerinin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde o yere hareket ederek belli yol süresini izleyen iş günü içinde işe başlamak
  3. Fotoğraf
  4. Diploma
Süresi İçerisinde
14Hizmet Birleştirme
  1. Dilekçe
  2. Çalışma belgeleri
Süresi İçerisinde
15Yıllık, Mazeret ve Sağlık İzni
  1. Yıllık İzin süresi, Hizmeti 1 yıldan 10 yıla kadar olan memura (10 yıl dâhil) 20 Gün, Hizmeti 10 Yıldan fazla olanlar için 30 Gün. Zorunlu hallerde bu sürelere gidiş ve dönüş için en çok 2 şer gün eklenebilir.
  2. Birbirini izleyen 2 Yılın izni bir arada verilebilir. Cari yıl ile bir önceki yıl hariç, önceki yıllara ait kullanılmayan izin hakları düşer.
  3. Bir yıl içinde toptan veya bölümler halinde mazeretleri sebebiyle memura 10 Gün mazeret izni verilir. Zaruret halinde aynı usulle 10 gün daha Mazeret İzni verilebilir. Bu takdirde ikinci kez verilen bu izin yıllık izinden düşülür.
  4. Sağlık izni için, Sağlık Raporuna istinaden Olur alınması
Süresi İçerisinde
16Analık İzni Sonrası, Evlatlık İzni ve Refakat İzni sonu Aylıksız İzin
  1. Dilekçe
  2. Doğum sonrası Analık İzninin bitimi doğum yapan memura ve Eşi doğum yapan memur aylıksız izin alacak ise doğum tarihinden itibaren 24 aya kadar istekleri üzerine aylıksız izin verilir.
  3. 3 yaşını doldurmamış çocuğu evlat edinenlere, Çocuğun Ana ve Babasının rızasının kesinleştiği tarihten veya vesayet dairelerinin izin verme tarihinden itibaren 24 aya kadar aylıksız izin, Evlat edinen her iki eşin memur olması durumunda bu süre, eşlerin talebi üzerine 24 aylık süreyi geçmeyecek şekilde birbirini izleyen iki bölüm halinde eşlere kullandırılabilir.
  4. Memura aylıklı refakat izninin bitiminden itibaren sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi şartıyla istekleri üzerine 18 aya kadar aylıksız izin verilebilir.
Süresi İçerisinde
17Aylıksız İzin
  1. 5 Hizmet Yılını Tamamlamış Olmak
  2. İsteği halinde memuriyeti boyunca En fazla 2 defa Kullanılmak üzere 1 yıla kadar aylıksız izin
-
18Analık, Babalık, Süt, Evlenme ve Ölüm İzni
  1. Dilekçe
  2. Analık izni kadın memura doğumdan önce 8 hafta, doğumdan sonra 8 Hafta olmak üzere toplam 16 hafta ve Çoğul gebelikte doğum öncesi 8 haftalık izine 2 hafta Analık izni eklenmek üzere verilir. Sağlık durumunun çalışmaya uygun olduğu Tabip raporuyla belgeleyen kadın memur isteği halinde doğumdan önceki 3 haftaya kadar çalışabilir. Doğum öncesinde tabip raporuna dayanarak çalıştığı süreler Ayrıca doğumun erken gerçekleşmesi sebebiyle analık izninin kullanılmayan kısmı doğum sonrası analık iznine ilave edilir. Doğumda veya doğum sonrasında analık izni kullanırken annenin ölümü halinde, isteği üzerine memur olan babaya anne için öngörülen süre kadar izin verilir.
  3. Eşi doğum yapan memura isteği üzerine 10 gün babalık izni
  4. Kadın memura, çocuğunu emzirmesi için hangi saatler arasında ve günde kaç kez kullanacağını kendisi belirlemek üzere doğum sonrası analık izni süresinin bitim tarihinden itibaren ilk 6 ay günde 3 saat, 2. 6 ay günde 1,5 saat süt izni
  5. Memurun kendisinin ve çocuğunun evlenmesi halinde isteği üzerine 7 gün izin
  6. Memura Eşinin, Çocuğunun, kendisinin veya Eşinin Ana, Baba ve Kardeşinin ölümü halinde isteği üzerine 7 gün izin
Süresi İçerisinde
19Hastalık ve Refakat İzni
  1. Memura Raporda gösterilecek lüzum üzerine aylık ve özlük hakları korunarak Kanser, Verem ve Akıl hastalığı gibi uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren hastalığı halinde 18 aya kadar, diğer hastalık hallerinde 12 aya kadar izin. Memurun hastalığı sebebiyle yataklı tedavi kurumunda yatarak gördüğü tedavi süreleri, hastalık iznine ait sürenin hesabında dikkate alınır. Hastalık izninin sonunda işe başlayabilmesi için, iyileştiğine dair raporu ibraz etmesi zorunludur. Hastalık İzni süresinin sonunda iyileşemeyen memur hakkında emeklilik işlemleri uygulanır. Görevi sırasında veya görevinden dolayı bir kazaya veya saldırıya uğrayan veya bir meslek hastalığına tutulan memur,  iyileşinceye kadar izinli sayılır.
  2. Memurun bakmakla yükümlü olduğu veya refakat etmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek Ana, Baba, Eş, Çocukları ile Kardeşlerinden birinin ağır bir kaza geçirmesi veya tedavisi uzun süren bir hastalığının bulunması hallerinde, bu hallerin sağlık kurulu raporuyla belgelenmesi şartıyla, aylık ve özlük hakları korunarak, 3 aya kadar refakat izni verilir. Gerektiğinde bu süre 1 katına kadar uzatılır.
Süresi İçerisinde
20Aday Memur İşlemleri
  1. Temel ve Hazırlayıcı Eğitim(1-3 Ay)
  2. Adaylık süresi 1 yıldan az, 2 yıldan çok olamaz ve bu süre içinde aday memurun başka kurumlara nakli yapılamaz.
Süresi İçerisinde
21Bakanlık Tamim ve Genelgeleri
  1. Tamim, Genelgelerin havalesi ve personele tebliğ edilmesi
Süresi İçerisinde
22SGK' dan Personel işe Giriş ve Çıkış İşlemleri         
  1. İşe Giriş Bildirim Formu
  2. İşten Ayrılış Bildirim formu
Süresi İçerisinde
23SGK' na Memur ve İşçi Emekli Prim kesintilerinin girilmesi  
  1. Maaş listesi
10 gün
24Elektrik, Su, İnternet, Telefon Ödemeleri
  1. Fatura
Ödeme Gününden Önce
25Memur, İşçi, 4/B Sözleşmeli Personel Maaşları ve sendika aidatlarının kesilmesi
  1. Terfi listesi, Özel emeklilik belgesi(Yatıranlar için), Sıhhi, Kanuni izinli personel Listesi(Memur, İşçi), Yemek yiyen Personel Listesi(İşçi)
  2. Sendika Üyesi Olan Personel listesi
Her Ay Mutat
26Geçici Görev, Tedavi, Sürekli Görev Yolluk, Özel Hizmet ve Seyyar Görev Ödemesi
  1. Geçici görevlendirme veya Tedavi Oluru, Konaklama fatura, Gidiş-Dönüş yol masraf ücret beyanı
  2. Sürekli Görev Yolluk Ödemesi için Atama sonucunda görev yeri değişikliği
  3. Özel Hizmet ve Seyyar Görev ödemesi için göreve çıkan personel listesi
-
27Memur ve İşçi Personelin Yazlık, Kışlık Giyim yardımlarının nakdi ve ayni olarak ödemesi
  1. Hak Eden Personelin alacağı ücret ve kıyafet adet listesi
Süresi İçinde
28Toplu Görüşme Primi Ödemesi
  1. Sendika Üyesi Olan Personel listesi
Mutat
29Mahkeme ve İcra Yazışmaları
  1. Resmi Mahkeme Yazısı
7 İş Günü
30Satın Alma işlemleri, Muayene ve Satın Alma Görevlendirme Komisyonunun oluşturulması
  1. Satın Alma işlemleri için Talep Başvurusu, Görevlendirme Oluru, Onay Belgesi, Fiyat Teklif Mektubu, Fatura
  2. Komisyon oluşturmak için görev alacak Personel Listesi
1 hafta
31Mal, Hizmet Alımı, Kiralama,                                                           Yapım İhaleleri ve İsteklilere İhale dokümanının verilmesi
  1. Talep Formu, Keşif Özeti(Hizmet Alımı ve Yapım İhalesinde), Görevlendirme Oluru, Onay Belgesi, Teklif, Sözleşme, Yaklaşık Maliyet Hesap Cetveli,  Muayene ve Kabul Komisyon Tutanağı, Fatura
  2. İhale Doküman bedelinin defterdarlığa yatırıldığına dair makbuz
  3. İdarece Hazırlanmış İhale dokuman dosyasının satın alınması
10 gün
32Kesin Teminat İadesi
  1. Dilekçe
  2. İlişiksizlik ve Borcu Yoktur belgesi, Kesin Kabul Tutanağı
13 ay
33İsteklilerden başvuru/Teklif zarfının teslim alınması
  1. Temsil ve imza yetkisinin olduğunu gösterir belge
1 hafta
34Yüklenici ile sözleşme öncesi işlemler ve Sözleşme imzalanması
  1. Sosyal güvenlik pirim borcu olmadığına dair belge
  2. Vergi borcu olmadığına dair belge
  3. Ticaret ve Sanayi Odasından ihale durum belgesi
  4. Mesleki faaliyetten dolayı hüküm giymemiş olduğuna dair belgesi
  5. Kesin teminat belgesi
  6. Sözleşme ve karar damga vergisini ödediğine dair belge
  7. Sözleşme imzalanması için, Sözleşme imzalamaya yetkili olduğunu gösterir belge
1 hafta
35Teslim alma/Muayene kabul
  1. Sevk irsaliyesi
  2. Fatura
  3. Garanti Belgesi
  4. Sertifika, kullanım kılavuzu vs.
5 gün
36Muhasebe Ödeme İşlemleri
  1. Fatura ve Ekli Belgeler
  2. Ödeneğin olması
Her ay düzenli olarak
37Yemek ücretlerinin personelden kesilmesi ve yemek İşletmesine aktarılması
  1. Yemek yiyen personele ait yemek ücret bilgi listesi
1 ay
38Anbar malzeme çıkışı, Demirbaş ve taşınır kayıt kontrol işlemleri
  1. Malzeme talep formu
  2. Fatura Fotokopisi
  3. Muayene ve Kabul Komisyon Tutanağı
10 gün
39Anbar stok sayımı
  1. Bulunan ve verilen malzemelere ait liste
10 gün
40Yazlık ve Kışlık ayni-nakdi giyim yardımı hak edenlerin belirlenmesi
  1. Giyim Yardımını hak eden personel ad ve Soyadı, alacakları ücret, giyim adedi listesinin hazırlanması
Süresi İçerisinde
41Lojman tahsis işlemleri
  1. Talep Formu
1 ay
42Dosyaların anbarda muhafaza altına alınması
  1. Anbara kaldırılması gereken evrakların teslimi
-
43Araç bakım onarım, malzeme satın alınması
  1. Talep Başvurusu
  2. Arıza keşif özeti
1 ay
44Araç ve Personel görevlendirme
  1. Talep, personel ve araç listesi
-
45Büro Malzemesi Yapımı, Onarımı, Bahçe Bakımı, Çevre Düzenlemesi ve Büro Temizliği
  1. Talep Formu
  2. Gerekli Malzemeler
Süresi içerisinde Mutat
46Müdürlüğe gelen ve giden evrakların kayıt altına alınması, ilgili birimlere gönderilmesi ve Posta
  1. Resmi Evrak
  2. Posta Pulu ve zarf
  3. Kaşe
Süresi İçerisinde Mutat
47Müdürlüğe Gelen ve Müdürlükten açılan telefonların gerekli yerlere bağlanması
  1. Talep başvurusu (Müdürlükten arayanlar için)         
Mutat
48Randevu almak, Telefonla görüşmek isteyenlerin Makamla görüştürülmesi, Evrakların havaleye, imzaya sunulması ve sonrasında istenen yerlere gönderilmesi ve gerekenlerin mühürlenmesi ve fax çekilmesi
  1. Talep
Mutat

 

 

Başvuru esnasında belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine yada ikinci müracaat yerine başvurunuz

 

İLK MÜRACAAT YERİ : SİİRT TARIM VE ORMAN İL MÜDÜRLÜĞÜ                                 İKİNCİ MÜRACAAT YERİ : SİİRT VALİLİĞİ

İSİM : Ergün DEMİRHAN                                                                                                     İSİM :Zihni YILDIZHAN

ÜNVANI :SİİRT TARIM VE ORMAN İL MÜDÜRÜ                                                              ÜNVANI : VALİ YARDIMCISI

TEL : 0484 223 23 31                                                                                                             TEL : 0484 223 23 44

FAKS :0484 223 42 60                                                                                                           FAKS : 0484 223 60 10

E-POSTA_: siirt@tarimorman.gov.tr                                                                                        E-POSTA_: siirt@icisleri.gov.tr


E-HİZMETLER

Gübre Takip Sistemi

Gübre Takip Sistemi

Tarım Tv

Tarım Tv

III. Tarım Orman Şurası

III. Tarım Orman Şurası

Alo 180

Alo 180

Geleceğe Nefes

Geleceğe Nefes

Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık

Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık

TARYAT

TARYAT

Genç Çiftçilerin Desteklenmesi Projesi

Genç Çiftçilerin Desteklenmesi Projesi

Kulak Küpe Sorgulama

Kulak Küpe Sorgulama

Hayvan Bilgi Sistemi

Hayvan Bilgi Sistemi

Tarım Orman Bülteni

Tarım Orman Bülteni

Türk Tarım Orman Dergisi

Türk Tarım Orman Dergisi

Dijital Tarım Pazarı

Dijital Tarım Pazarı

Atık Sularda Covid-19 Yayılımı Takibi

Atık Sularda Covid-19 Yayılımı Takibi

Türkiye Arıcılık Haritası

Türkiye Arıcılık Haritası

İLETİŞİM

    Siirt İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
  • Adres : Bahçelievler Mahallesi Gaffar Okan Caddesi No.9 Siirt

  • Telefon : 0484 223 23 31

  • Faks : 0484 223 42 60

  • E-Posta : siirt@tarimorman.gov.tr

  • KEP : kep.tr tarimveormanbakanligi@hs01.kep.tr

  • ​
Android
IOS

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Biyogüvenlik
  • e-Kütüphane
  • e-İmza Servisi
  • Intranet
  • Hizmet İçi Eğitim
  • Bakanlık e-Posta
  • Arabuluculuk
YUKARI ​